B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?
15 Mayıs 2024

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur, insanların vücudu için büyük hayati önem taşıyan ve pek çok fonksiyonun yerine getirilmesinde en önemli görevi üstlenen vitamin grubudur. En sık enerji metabolizmasında B vitamini yer almaktadır. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücut direncini de büyük ölçüde artmasına yardımcı olmaktadır. B vitamininin pek çok önemli görevi vardır, ancak eksikliğinde vücut birtakım fonksiyonları yerine getiremediği için sağlık sorunları da ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca pek çok kişi B vitamini eksikliğini takviye etmek için B vitamini hapları kullanmaktadır.

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur, B vitamini genellikle kuru baklagillerde, yumurtanın sarısında, mantar, biber, maya, yağsız peynir çeşitlerinde, balık, karaciğer, karalahana, et ürünleri, ıspanak, kuşkonmaz, patlıcan, kuru kayısı, hububat, bezelye karpuz, Brüksel lahanası ve süt ürünlerinde bol miktarda bulunmaktadır.

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur
  • Kabuklu deniz ürünleri, midye gibi çeşitli deniz ürünleri özellikle B vitamini bakımından en zengin besin olması ile bakır, demir ve çinko mineralleri ile de oldukça zengin olan besinlerdir. Ancak yüksek kolesterol içermesinden dolayı dikkatli tüketilmelidir.
  • Ciğer, B vitamini bakımından ciğer özellikle kuzu ciğeri en zengin olan besinlerin başında gelmektedir. Ayrıca gram ciğer kişinin vücudu için gerekli olan B vitamini ihtiyacının yaklaşık olarak katını karşılamaktadır.
  • Kuzu eti, genellikle sığır etine oranla B vitamini düzeyi bir miktar düşük olsa da yine de bol miktarlarda B vitamini barındırmaktadır. Ayrıca 100 gram kuzu eti günlük B vitamini ihtiyacının yarısını karşılar.
  • Sığır eti, B vitamini bakımından zengin olan sığır eti özellikle demir, çinko mineralleri ve protein bakımından oldukça zengin olan bir besin maddesidir. Ayrıca sığır etinin her bölgedeki etine göre B vitamini oranı farklılık göstermektedir. Sığı etini günde yaklaşık 160 gram tüketildiği zaman B vitamini ihtiyacınızı tamamlamış olursunuz.
  • Yumurta, ortalama olarak 60 gramlık bir yumurta bir günlük ihtiyaç duyulan B vitamininin yaklaşık %20'sini karşılamaktadır. Eğer iki adet yumurta tüketilirse B vitamini ihtiyacının %40'ını tamamlamış olursunuz.
  • Balık çeşitleri, B vitamini açısından zengin olan balık çeşitleri en çok omega-3 yağ asidi ile bilinmektedir.
  • Süt ve yoğurt, her türlü süt ve süt ürünü B vitamini barındırmaktadır. İster yağlı olsun İsterse yağsız olsun mutlaka B vitamini içermektedir.
  • Peynir hem kalsiyum hem de protein bakımından zengin olan peynirler ayrıca B vitamini açısından da zengindir.
  • Tavuk eti, diğer et ürünleri gibi tavuk etinde de B vitamini bulunmaktadır.

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Saça İyi Gelen Vitaminler?

Saça İyi Gelen Vitaminler?

B6 Vitamini Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi

B6 Vitamini Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi

E Vitamini Yağı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

E Vitamini Yağı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

B12 Vitamini Eksikliği Saç Dökülmesi

B12 Vitamini Eksikliği Saç Dökülmesi

E Vitamini Hapı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

E Vitamini Hapı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Güncel

K Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

K Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Güncel

B12 Vitamini Nelerde Var?

B12 Vitamini Nelerde Var?

C Vitamini Ampul Endikasyonları

C Vitamini Ampul Endikasyonları

E Vitamini Nelerde Bulunur?

E Vitamini Nelerde Bulunur?

D Vitamini Ampul Kullanımı

D Vitamini Ampul Kullanımı