D Vitamini İçeren Yiyecekler Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024

D Vitamini İçeren Yiyecekler Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

D Vitamini İçeren Yiyecekler, Günlük hayatında her insan kendi sağlığını koruya bilmesi için bazı vitamin ve minerallere ihtiyaç duyar. Bu nedenle bireylerin sağlıklı bir hayat geçire bilmesi için D vitaminine büyük ölçüde ihtiyaçları vardır. D vitamini eksikliği birçok hastalığa neden olabilir. Özellikle de belirli bir yaş üstü insanlarda ve bebeklerde, 5 yaş altı çocuklarda bu risk daha fazladır. Bundan dolayı yaşlılar ve çocuklarda D vitamini eksik edilmemelidir. Uzmanlara göre vücut bitki ve besinlerle D vitaminini tam olarak alamaz. Ancak %20 gibi bir oranı karşılamaktadır. Geri kalan D vitaminini vücut günlük 10-15 dakika kadar güneşe çıkarak tam olarak alabilir. Güneş bu konuda besinlerden sonra ikinci vitamin kaynağıdır. D vitamini özellikle süt ve süt ürünlerinde vs. Bulunmaktadır.

D Vitamini İçeren Yiyecekler

Süt: Tam yağlı süt ve bu sütle yapılan peynirler kalsiyum açısından zengindir. Kemik gelişimini sağlar. Kanser riskini ve kan basıncını azaltır diş çürümesini önler.

Balıklar: Balıkların D vitamini açısından önemi büyüktür. Özellikle de yağlı olan balıklar örneğin somon, ton balığı ve uskumru D vitamini açısından büyük önem taşır.

Balık Yağı: D vitamini eksikliği görülen kişilere önerilir. Çünkü bir yemek kaşığı balık yağı günlük ihtiyacın 3.5 katı D vitamini içermektedir.

Yumurta: Yumurta D vitamini ve protein açısından oldukça zengindir. Bu nedenle günlük 1 yumurta tüketilmelidir.

Mantar: Mantarda D vitamini açısından iyidir. Özellikle beyaz düğme mantarını tercih edilir.

Patates: Patates genellikle haşlanmış olarak yenmesi D vitamini açısından daha iyidir.

İstiridye: D vitamini, B12 ve benzeri birçok mineral açısından zenginlik gösterir.

Tereyağı: Tereyağı da D vitamini bakımından besin değeri oldukça yüksektir.

Bunlar D vitamini içeren yiyeceklerden sadece bazılarıdır. Bunların yanı sıra balık karaciğeri, yoğurt, süt tozu, karaciğer, nohut, yeşil mercimek, yulaf ezmesi, tofu, soya sütü ve soya ürünleri vs. Yiyeceklerde bulunur. D vitamini fazla kullanıldığında kalp krizine neden olabilir, böbrekte kireçlenmeye, diyabete neden olabilir.

D Vitamini İçeren Yiyecekler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Elmada Hangi Vitamin Var?

Elmada Hangi Vitamin Var?

Haber Bülteni

Güncel

B17 Vitamini Kanser Belirtileri ve Tedavisi

B17 Vitamini Kanser Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Yağda Çözünen Vitaminler?

Yağda Çözünen Vitaminler?