C Vitamini Meyveler C Vitamini İçeren Meyveler
19 Haziran 2024

C Vitamini Meyveler C Vitamini İçeren Meyveler

C Vitamini Meyveler

C vitamini, insanlar tarafından mutlaka tüketilmesi gereken, suda çözünebilen bir vitamin çeşididir. İnsan vücudu bu vitamini bizzat üretemediği için, dışarıdaki gıdalar tüketilerek vücuda alınması gerekmektedir. C vitamini, özellikle suda çözünebilen vitaminlerden biri olması nedeniyle, vücut kendiliğinden depolaması asla mümkün değildir. Vücudun aldığı C vitamininin fazlası ise idrar veya ter yolu ile vücuttan atılmaktadır. Bundan dolayı, C vitamini her gün tekrardan vücuda sağlık için alınması zorunluluktur.

Bağışıklık Sisteminin Güçlenmesi

C vitamini, bağışıklık sisteminin güçlenmesine destek olan ve aynı zamanda çok mükemmel bir antioksidandır. Ayrıca C vitamini, bağ doku, kıkırdak, deri, tendon ve kan damarlarının tazelenmesine destek olmakta ve kolajen üretimine katkı vermektedir. Ayrıca C vitamini, bedene besinler yardımı ile alınan demir mineralinin emilimine destek olmaktadır. Bundan dolayı, demir eksikliği olan kişilerin C vitamini içeren besinlerden yararlanması tavsiye edilmektedir.

C Vitamini Eksikliğinde Oluşabilecek Sorunlar

C vitamininin yeterli miktarda alınamaması neticesinde ortaya çıkabilecek olan bazı sağlık sıkıntıları ise; artrit (Eklem iltihabı hastalıkları), kalp rahatsızlıkları ve kanser gibi çok ciddi rahatsızlıklar olabildiği gibi, diş ve diş eti sıkıntıları, yaralarda geç olan iyileşme nedeni ve cilt ve saç problemleri biçiminde de ortaya çıkabilmektedir. Özellikle Askorbik Asit olarak tanınan C vitaminin sağlığa yararları arasında gösterilen felç ve inme riskini azaltması, soğuk algınlığı tedavisi, iskorbüt tedavisi, bağışıklık sistemini destekleme, kurşun toksisite tedavisi, katarakt, hipertansiyonu düşürme, kanser tedavisi dahil cildin elastikliğini artırır, yaraların çabuk iyileşmesini sağlar, astım tedavisinde çok etkilidir. C vitamini, birçok sebze ve meyve yolu ile direkt vücuda alınabildiği için, sağlık hekimleri tarafından, vitamin takviyeleri alınması tavsiye edilmemektedir. Bu takviye yapmak yerine, günlük olarak bütün sebze ve meyveyi eşit ve dengeli bir biçimde tüketmek çok daha sağlıklı olabilmektedir.

C Vitamini İçeren Meyveler
  • Kușburnu
  • Kuru üzüm
  • Frenk üzümü
  • Kivi
  • Trabzon hurması
  • Mürver
  • Bektaşi üzümü
  • Papaya
  • Çilek
  • Portakal
  • Limon
  • Kavun
  • Greyfurt
  • Ahududu
  • Mandalina
  • Passion Fruit
  • Armut
  • Lime
  • Böğürtlen
  • Kızılcık
  • Yaban mersini
  • Üzüm
  • Kayısı
  • Erik
  • Karpuz
  • Muz
  • Ananas
  • Avokado
  • Kiraz
  • Şeftali
  • Elma
  • Salatalık
  • İncir
  • Mușmula
  • Mango
Ekstra Bilgiler

C vitamini, sadece bağışıklık sistemini güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda cilt sağlığı için de oldukça önemlidir. Kolajen üretimini artırarak cildin elastikiyetini korur ve yaşlanma belirtilerini geciktirir. Ayrıca, C vitamini antioksidan özellikleri sayesinde serbest radikallerle savaşarak hücre hasarını önler. Günlük olarak yeterli miktarda C vitamini almak, genel sağlığınızı korumanıza ve hastalıklardan korunmanıza yardımcı olabilir. C vitamini açısından zengin meyveleri düzenli olarak tüketmek, sağlıklı bir yaşam sürdürmek için atılacak önemli adımlardan biridir.

C Vitamini Meyveler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Yağda Çözünen Vitaminler?

Yağda Çözünen Vitaminler?

Haber Bülteni

Güncel

B5 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B5 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Güncel

B Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

B Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Güncel

B9 Vitamini Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi

B9 Vitamini Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi