K Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?
15 Mayıs 2024

K Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

K Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur, eğer düzenli olarak koyu yeşil yapraklı sebze çeşitlerinden tüketiyorsanız mesela, ıspanak, brokoli, taze soğan vb. Bu besinler ile K vitamini alıyorsunuz. Özellikle K vitamini vücutta karaciğerde ve yağ dokusunda depolanmaktadır. K vitamininin en önemli görevi ise kanın pıhtılaşmasını sağlamasıdır. K vitamini kanın pıhtılaşmasını sağladığı gibi aynı zamanda kemiklerin kırılmasına karşıda korumaktadır. Diğer K vitamini barındıran besinler, marul, kuşkonmaz, böğürtlen, maydanoz, kereviz, soya fasulyesi, havuç, kuru karanfil, pul biber, yaban mersini armut, ahududu, incir, dut, kaju, salatalık turşusu, lahana, kurutulmuş domates vb. Besinleri sayabiliriz.


Fesleğen, kurutulmuş ve öğütülmüş olan fesleğen yaklaşık olarak 77,2 mg K vitamini içermektedir. Vücudun günlük K vitamini ihtiyacının hepsini karşılamaktadır. Mutlaka K vitamini desteği için hem yemeklerde hem de salatalarda bolca fesleğen tüketelim.

Ispanak, 48,3 mg K vitamini, ıspanakta en iyi K vitamini barındıran besindir ve yaklaşık olarak günlük ihtiyacın %60 civarında karşılamaktadır. Özellikle çiğ ıspanak ile hazırlayacağınız salata günlük k vitamini ihtiyacınızı fazlası ile karşılamaktadır. Çünkü bu tür sebzeler pişirildiği zaman vitaminlerini büyük ölçüde kaybetmektedirler.

Ada çayı, kurutulmuş olan ada çayından günde bir yemek kaşığı tüketilmesi kişinin günlük k vitamini ihtiyacının yaklaşık olarak %45 oranında karşılamaktadır. Ayrıca folat, demir, magnezyum, B6 vitamini, C vitamini, A vitamini ve bakır bakımından oldukça en iyi kaynaktır.

Taze soğan hem salatalarda hem de çorbalarda en çok kullanılan taze soğan özellikle tam bir K vitamini deposudur. Ayrıca 100 gram yaklaşık bir kâse doğranmış olarak taze soğan tüketimi günlük K vitamini ihtiyacını yaklaşık olarak 2,5 katında rahatlıkla karşılamaktadır.

Kekik, kurutulan baharatların içinde kekik K vitamini bakımından en zengin bitkidir. Günde bir çay kaşığı kuru kekik tüketmek ihtiyaç duyulan K vitamininin %20'sini karşılamaktadır.

Brokoli, günde bir adet brokoli tüketimi K vitamini ihtiyacının yaklaşık olarak %65 oranında karşılamaktadır.

Brüksel lahanası, günlük tüketimde ihtiyaç duyulan K vitamininin yaklaşık %42'sini karşılamaktadır.

Kara lahana, yaklaşık 28 gram kadar haşlanmış olan kara lahananın yaprakları kişinin günlük K vitamini ihtiyacının yaklaşık olarak 1,5 katını karşılar. Ayrıca kara lahana, kalsiyum, A vitamini, folat, C vitamini, manganez ve demir bakımından en zengin besin kaynağıdır.

K Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Güncel

B7 Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

B7 Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Güncel

B12 Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

B12 Vitamini Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Güncel

Vitamin İğnesi Hangi Maddeleri İçerir

Vitamin İğnesi Hangi Maddeleri İçerir